Mzdový audit

Mzdový audit

Jedná se o interní prověrku mzdového účetnictví a pracovněprávních dokumentů. Jeho výsledkem je zhodnocení současného stavu zpracování mezd, odhalení chyb, upozornění na rizikové oblasti a doporučení změn, jak postupovat v pracovně právní oblasti a odměňování pracovníků do budoucna.

Cílem je zavčas odhalit nedostatky ve zpracování mezd a tím předejít sankcím při kontrolách ze strany finančního úřadu, orgánů ČSSZ, zdravotních pojišťoven, úřadů práce a inspektorátu práce. Mzdový audit také předchází sporům se zaměstnanci z důvodu nesprávného výpočtu mezd.

Kdo mzdový audit provádí

Mzdový audit v naší společnosti provádí specialista na mzdovou oblast, který získal na základě kvalifikační zkoušky mezinárodně uznávaný certifikát IES – mzdový auditor.

Výsledek mzdového auditu

Výsledkem mzdového auditu je písemná zpráva od nezávislého mzdového specialisty popisující zjištěné nedostatky, doporučení vedoucí k jejich nápravě a zhodnocení rizikových oblastí.
V případě potřeby je možné podklady využít při rekonstrukci mzdového účetnictví auditovaného subjektu nebo poskytovat služby supervize mzdové účetní nebo mzdovému oddělení.
Výsledek mzdového auditu je určen výhradně pro interní potřeby auditované společnosti.

Kontrolované oblasti

  • vedení pracovněprávní dokumentace (pracovní smlouvy, dohody)
  • správný výpočet mezd, včetně náhrad za dovolenou, dočasnou pracovní neschopnost a s ohledem na překážky v práci
  • výpočet a odvod na sociální zabezpečení
  • výpočet a odvod zdravotního pojištění
  • plnění veškerých povinností vůči České správě sociálního zabezpečení a zdravotním pojišťovnám
  • likvidace nemocenských dávek
  • odvod úrazového pojištění
  • výpočet a odvod záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
  • výpočet a odvod srážkové daně
  • průběh ročního zúčtování
  • vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti a vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmů fyzických osob
  • vedení mzdových listů a evidenčních listů důchodového pojištění
  • zdanění zaměstnaneckých benefitů
  • poskytování cestovních náhrad a jejich výpočet
  • plnění povinností při zaměstnávání cizinců
  • provádění srážek ze mzdy zaměstnanců
  • výpočet průměrného výdělku
  • výpočet plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením